blog

Beauty Boost Dieet

Heb je zin om je huid een beauty boost te geven op weg naar een gezonde teint en een stralende huid? De beste verzorging komt van binnenuit!

Hoe werkt het?
Het Beauty Boost Dieet duurt 3 weken. In deze periode neem je vooral voeding om je lichaam optimaal te voeden, te versterken en te reinigen. Deze beautyfoods zouden goed zijn voor een stralende huid, mooie haren, nagels en tanden. Je commitment is ongelooflijk belangrijk! Begin ongeveer een week voor aanvang al af te bouwen met suiker, vlees, tarwe, alcohol, cafeïne, zout en lightproducten.

Wat mag je na je afbouwweek allemaal eten?

Wel (Het gebruik van pure (biologische) producten is hierbij belangrijk).
✦ Groenten
✦ Kruiden (vers/droog)
✦ Extra vierge olijfolie, kokosolie, omega olie
✦ Fruit en verse(!) fruitsappen
✦ Noten (rauw, ongezouten)
✦ Zaden, kiemen
✦ Bonen
✦ Eieren
✦ Bruine rijst, wilde rijst (ronde korrel zilvervliesrijst), quinoa, havermout, boekweit
✦ Vis (vers, rauw, gekookt, gestoomd, uit blik, zelf gebakken)
✦ Rijstwafels (zonder zout) als vervanging voor de broodeters
✦ Water en kruidenthee
✦ Rijstmelk, havermelk, kokosmelk, amandelmelk (alles suikervrij)
✦ Humus, notenpasta, tahin, babaganoush, pindakaas (alles suikervrij)
✦ Tofu, tempé, miso
✦ Bakken in olijfolie of kokosvet (met mate en op laag vuur)
✦ Superfoods, zoals goji bessen, chiazaad, hennepzaad, incabessen
✦ Bronwater, thee, verse sappen, groentesappen, water met fruit Met mate
✦ Rauwe chocolade (> 75-80% cacao)
✦ Alle natuurlijke suikers zoals honing en agavesiroop
✦ Geiten-of schapenzuivel: melk, kaas, yoghurt, kwark
✦ Sojaproducten
✦ Gefermenteerde sojasaus
✦ Vegetarische vleesvervanger

Wat eet en drink je niet:
✦ Alle glutenbevattende granen: tarwe, spelt, rogge, gerst
✦ Alle geraffineerde suikers
✦ Zoetstoffen: producten met ‘zonder suiker’ erop en vaak ook met ‘0%’ vet (zoals Optimel) bevatten zoetstoffen
✦ Voorverpakte of bewerkte producten
✦ Zout
✦ Koemelkproducten
✦ Cafeïne
✦ Vlees
✦ Alcohol
✦ Witte rijst, pasta, aardappelen
✦ Bakken, braden & smeren met margarine/halvarine
✦ Alcoholvrij bier, houdbare sappen, energie dranken, koffie, alcoholische dranken, malt- dranken, frisdranken

Vind je het lastig om zelf een dagmenu samen te stellen? Hier vind je een voorbeeld. Belangrijk is dat je wel gevarieerd blijft eten!

DAGMENU:
Na het opstaan:
Groot glas warm water (liefst gekookt en beetje afgekoeld) met scheutje verse citroensap.

Ontbijt:
Shotje tarwegras of glas vers groente- of fruitsap. En maak een keuze uit één van onderstaande opties:
1. Havermoutpap of schapen/geitenzuivel met noten, vruchten, zaden en superfoods.
2. Pannenkoekjes van ei en banaan, groenteomelet of boekweitpannenkoekjes.
3. Rijstwafels (maïs, quinoa, boekweit, gierst mag ook) met (eiwit)beleg.
4. Restjes van de groentemaaltijd of salade van de vorige avond.

Tussendoor
Beautyfoods (fruit, groente, noten of vis). Op Instagram geef ik elke week tips omtrent echte Beauty Foods.

Lunch
Maak een keuze uit onderstaande opties of combineer!
1. Verse soep.
2. Salade.
3. Rijstwafels (maïs, quinoa, boekweit, gierst mag ook) met beleg (avocado, geitenzuivel, humus, pesto, babaganoush, komkommer, ei of vis.

Tussendoor
Beautyfoods.

Diner
Een maaltijd met veel groenten, vis en/of ei. Maak een creatieve maaltijd met de WEL-lijst.

Tussendoor
Beautyfoods, maar alleen bij ‘stevige trek’ en niet na 20.00 uur.

Gouden tips voor het Beauty Boost Dieet:
✦ Planning is onontbeerlijk voor succes! Bereid je voor, koop slim in én vries in. Je haalt het optimale uit deze tool als je ook wat rust momenten in je agenda inbouwt.
✦ Drink veel water en kruidenthee (groene thee met mate). Water heeft een zeer belangrijke rol bij het afvoeren van afvalstoffen.
✦ Het zou kunnen dat je (in het begin) wat hoofdpijn krijgt, extra moe bent of misselijk wordt. Maak je hier niet te snel zorgen over. Drink meer water en pak meer rust zodra je zulke signalen opmerkt.

Wanneer mag je dit dieet niet volgen?
Het dieet is voor (bijna) iedereen, maar volg het liever niet als je zwanger bent, borstvoeding geeft, bepaalde voedsel-allergieën hebt, ziek bent of in de overgang bent.

Je kunt dit dieet ook volgen bij de BBB Health Boutique. Daar staan er coaches voor je klaar om je extra te begeleiden en te steunen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *